Followers

Tuesday, November 24, 2009

KEMAH MOTIVASI BELIA BERPERSATUAN

Peserta2 yang menyertai program di Pulau Aman

Menjamu selera-mee udang di Pulau Aman

Peserta2 bersajak bertema patriotik

Para peserta2 menuruni bukit

Aktiviti berkayak

Pertandingan susun cawan

Pada 14~15hb Nov 09 yang lalu Pengerakan Belia 4B caw. Kampung Pertama telah berjaya mengadakan satu program iaitu KEMAH MOTIVASI BELIA BERPERSATUAN, dengan bersama-sama 32 orang belia Kg. Pertama, program ini dijalankan di sebuah pulau di negeri ini yang terkenal dengan belacannya ini iaitu Pulau Aman.

Semua aktiviti2 yang telah dirancang mendapat kerjasama yang baik dari peserta2 belia dan beliawanis, semua peserta2 berjaya mengharungi cabaran2 setiap aktiviti2 yang disediakan oleh pihak penganjur. Bagi peserta2, mereka amat gembira dengan mendapat pengalaman baru sepanjang program ini, dan ada dikalangan peserta2 pada mula takut dengan aktiviti2 yang baru pada mereka, tetapi akhirnya mereka menjadi berani dan berminat dengan aktiviti2 tersebut.

AJK Gerakan Belia 4B Permatang Pauh mengucapkan tahniah pada Pengerakan Belia 4B caw. Kampung Pertama kerana berjaya menjalankan program ini dengan selamat selama 2 hari satu malam dan dapat mendidik belia2 kampung erti sebenar Belia Berpersatuan.

No comments:

Post a Comment

Popular Posts