Followers

Sunday, August 15, 2010

KURSUS ASAS MASAKAN-GB4B Padang Ibu














































Pada 24 April – 23 Mei 2010 yang lalu Gerakan Belia 4B Padang Ibu telah berjaya mengadakan kursus KURSUS ASAS MASAKAN(Latihan Kemahiran Tidak Formal) setiap Sabtu dan Ahad.

Kursus ini di anjurkan oleh Jabatan Belia & Sukan Negeri Pulau Pinang dengan kerjasama Belia 4B Permatang Pauh dan Belia 4B Padang Ibu. Program ini mendapat sambutan yang mengalakan dari penduduk setempat dari Padang Ibu, Padang Temusu, Kampung Pelet, Guar Perahu, Taman Guar Perahu, Jarak, Kepala Batas, Kampung Petani, Taman Pauh Jaya dan Kulim.

Kursus ini di hadiri oleh 56 peserta dari pelbagai peringkat umur dan telah terbahagi kepada 4 kumpulan iaitu kuning, oren, coklat dan hijau.

Terdapat 4 orang chef dan tukang masak yang terlibat dalam program ini.Antaranya tenaga pengajar Chef Ridhwan dan Chef Azwarita daripada Kolej Komuniti Nibong Tebal, Chef Ibrahim dari Kulim Golf Resort dan Chef Rahmah dari Restoren Padang di Pulau Pinang.

Diantara menu yang di pelajari Chicken Chop, Lamb Chop, Char Hor Fun, daging dendeng Berlada, Pie Apple, Chicken Pie, Kerabu Pelam, Egg Noodles, Ayam masak Calio, Cantonese Mee dan Rendang Minang. Program berjalan dengan lancar, peserta dan tenaga pengajar memberi komitmen serta kerjasama yang baik.

"Semoga ilmu yang di pelajari di ingati dan di praktikkan untuk
kebaikan bersama…Majulah Belia 4B Padang Ibu..
moga kita terus berusaha untuk memajukan diri sendiri, keluarga dan bangsa...Terima kasih kepada semua yang terlibat dalam menjayakan Kursus Asas Masakan ini…"

Cik Shakinah,Pengerusi GB4B Padang ibu.

Dari pihak AJK GB4B Permatang Pauh dengan ucap 'SYABAS' kepada Pengerusi GB4B Padang Ibu atas kejayaan menjadi tuan rumah program kursus ini.


Unit Media GB4B Permatang Pauh
Padang Ibu

No comments:

Post a Comment

Popular Posts